لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی

روش جراحی لیپوماتیک به چه صورت است؟

در جراحی لیپوماتیک همانند لیپوساکشن از یک میله ی فلزی بسیار نازک به نام کانولا برای خرد شدن چربی ها استفاده می شود. جراح شما از مناطق ویژه ای که از قبل نشانه گذاری شده، میله کانولا را وارد زیر پوست کرده و با ایجاد ارتعاش و چرخش باعث خرد شدن چربی های منطقه تحت درمان می شود.

چربی هایی که در طی جراحی لیپوماتیک تخلیه می شوند به علت نبود حرارت کاملا سالم خواهند بود، این چربی ها را می توان به مناطقی همچون سینه، گونه، خط خنده و باسن تزریق کرد. دوره نقاحت پس از لیپوماتیک بسیار کوتاه بوده و برخلاف روش های دیگر بیمار هیچ نوع احساس سوزشی در قسمت پوست نخواهد داشت.

 

مزایای لیپوماتیک

یکی از مهم ترین مزایای لیپوماتیک این است که نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. از دیگر مزایایی که سایر جراحی ها از آن بهره مند نیستند، درمان سلولیت و کاهش چشمگیر سایز بدن پس از لیپوماتیک است. بعد از لیپوماتیک، بیمار کبودی و درد بسیار جزئی را تجربه خواهد کرد.

سایر مزایای جراحی لیپوماتیک عبارتند از:

  • عوارض جانبی احتمالی کمتری نسبت به سایر جراحی های دیگر دارد
  • مدت زمان کمی برای عمل تخلیه کامل چربی بدن نیاز است
  • سرعت بهبود کامل بیمار بعد از لیپوماتیک بالاست و بیمار تنها به ۲ تا ۳ روز استراحت نیاز دارد
  • پوست بدن دچار افتادگی نمی شود و همزمان با تخلیه چربی، لیفت می شود
  • در طی عمل و بعد از عمل، بیمار احساس درد کمتری خواهد کرد
  • لیپوماتیک چیست، مزایا و عوارض جانبی
  • عوارض لیپوماتیک

    • در برخی از موارد خاص ممکن است فرد به داروی بی حسی موضعی ( لیدوکائین ) حساسیت داشته باشد. اگر شما سابقه ای در این زمینه داشته اید لازم است قبل از جراحی، پزشک خود را در این رابطه مطلع کنید.
    • در افرادی که داروهای خاصی همچون وارفارین، آسپرین و … که ضد انعقاد خون هستند، مصرف می کنند، ممکن است خونریزی و کبودی بعد از جراحی دیده شود. به منظور پیشگیری از این عوارض، ممکن است بنا به توصیه پزشکتان، مصرف این داروها را به مدت چند روز قبل از جراحی لیپوماتیک، قطع کنید.
    • عفونت، یکی از عوارض جانبی احتمالی تمام جراحی ها محسوب می شود. اما لازم است بدانید شما با انتخاب یک مرکز حرفه ای و معتبر که جراحی در یک محیط کاملا استریل و بهداشتی انجام می شود ، احتمال بروز تمام این عوارض را از بین خواهید برد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوماتیک کلیک کنید.

لیپوساکشن چیست؟ موارد استفاده، مزایا و خطرات آن

لیپوساکشن برای افرادی که دارای شرایطی هستند که ممکن است عمل جراحی را پیچیده تر کند توصیه نمی شود، از جمله:

  • جریان خون محدود
  • بیماری عروق کرونر
  • بیماری دیابت
  • سیستم ایمنی ضعیف

 

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن همانند هر جراحی بزرگ دیگری دارای خطراتی مانند خونریزی و واکنش به داروی بیهوشی است. مشکلات احتمالی مربوط به جراحی لیپوساکشن عبارتند از:

  • بی نظمی های کانتور: پوست شما در پی حذف ناهموار چربی، الاستیسیته ی ضعیف و التیام غیرمعمول ممکن است موج دار و پر از برآمدگی شود. این تغییرات ممکن است دائمی باشد. محل های ورود لوله کانول که در طول جراحی لیپوساکشن استفاده می شود، ممکن است به صورت لک بر روی پوست باقی بماند.
  • تجمع سیال: ممکن است سیال در زیر پوست تشکیل شود. جراح شما ممکن است برای تخلیه این سیال از یک سوزن استفاده کند. ممکن است در ناحیه آسیب دیده احساس بی حسی موقت و یا دائمی داشته باشید، سوزش موقت عصبی نیز ممکن است.
  • عفونت: با اینکه عفونت های پوستی بسیار نادر است اما ممکن است پیش بیاید.
  • آسیب به اندام های داخلی: زمانی که لوله کانول کمی عمیق تر وارد بدن می شود ممکن باعث سوراخ شدن یک عضو داخلی شود، البته لازم است بدانید که این مسئله به ندرت اتفاق می افتد.
  • آمبولی چربی: قطعات چربی شکسته شده ممکن است در یک رگ خونی به دام افتاده و در ریه جمع شود، آمبولی چربی یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

 

در نهایت لازم است توجه داشته باشید که شما با انتخاب یک جراح متخصص باسابقه و سرشناس می توانید احتمال بروز عوارض فوق را به طور چشمگیری کاهش دهید.

 

اقدامات لازم قبل از جراحی لیپوساکشن

 

سوابق پزشکی و داروها

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن با جراح خود درباره آنچه که از این عمل جراحی انتظار دارید، صحبت کنید. سابقه پزشکی خود را مرور کنید، یک لیست از هر شرایط پزشکی که دارید و هر مکمل و دارویی که مصرف می کنید، تهیه کنید و در جلسه مشاوره در اختیار متخصص خود قرار دهید.

ممکن است جراح شما توصیه کند که حداقل دو هفته قبل از جراحی لیپوساکشن، مصرف داروهای خاص مانند blood thinners  و NSAIDs را قطع کنید.

 

اقدامات احتیاطی دیگر

اگر تنها برای مقدار کمی چربی در یک ناحیه کوچک نیاز به جراحی لیپوساکشن داشته باشید، ممکن است این جراحی در کلینیک متخصص شما انجام شود. اما اگر نیاز به برداشتن مقدار زیادی از چربی در یک جلسه داشته باشید، جراحی ممکن است در بیمارستان انجام شود و پس از آن شما یک شبانه روز برای مراقبت های بیشتر در بیمارستان بستری شوید. به همین منظور لازم است یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما پس از جراحی در کنار شما باشند.

لیپوساکشن چیست؟ موارد استفاده، مزایا و خطرات آن

مواردی که شما می توانید انتظار داشته باشید

قبل از عمل

قبل از جراحی لیپوساکشن، جراح شما دایره و خطوطی را بر روی منطقه مد نظر، علامت گذاری می کند. همچنین ممکن است قبل از عمل، عکس های از ناحیه تحت درمان برای مقایسه نتیجه قبل و بعد از جراحی، گرفته شود.

نحوه جراحی لیپوساکشن به روش خاصی که مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد:

  • لیپوساکشن تومیسنت: این روش رایج ترین نوع لیپوساکشن است. ابتدا جراح محلول استریل را تزریق می کند – محلول استریل مخلوطی از آب شور که به حذف چربی کمک می کند، بی حسی ( لیدوکائین ) برای از بین بردن درد و دارو ( اپی نفرین ) که باعث انقباض رگ های خونی می شود -. مخلوط مایع باعث سفت شدن ناحیه تحت درمان می شود. سپس جراح برش های کوچکی بر روی پوست شما جهت ورود لوله نازک به نام کانول ایجاد می کند. کانول به یک دستگاه خلاء متصل می شود تا چربی ها و مایعات بدن را از ناحیه مد نظر جدا کند. مایع بدنی شما از طریق تزریق وریدی ( IV ) دوباره تجدید می شود.
  • لیپوساکشن اولتراسونیک ( UAL ): این نوع از لیپوساکشن گاهی اوقات ممکن است به همراه لیپوساکشن تومیسنت مورد استفاده قرار گیرد. به هنگام انجام UAL جراح یک میله فلزی را در پوست شما وارد می کند تا انرژی اولتراسونیک ( مافوق صوت ) در زیر پوست شما منتشر شود. این شکاف دیواره های سلولی چربی را تجزیه و حذف کردن چربی ها را آسان تر می کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن کلیک کنید.

لاغری موضعی بازو

لاغری موضعی بازو

هزینه لیپوساکشن بازو

هزینه حذف چربی اضافه یعنی لیپوساکشن، که به منطقه بازو اعمال می شود، بسته به نوع بیمار متفاوت است. هزینه لیپوساکشن بازو ممکن است بسته به ضخامت لایه چربی در ناحیه بازو، وضعیت بافت چربی و میزان چربی که باید برداشته شود متفاوت است. بنابراین، دادن اطلاعات دقیق در مورد هزینه به شما گمراه کننده خواهد بود. شما می توانید با تماس با کلینیک یک قرار ملاقات داشته باشید و بعد از بررسی، می توانید قیمت اطلاعات لیپوساکشن بازو را دریافت کنید.

 

لیپوساکشن بازو چگونه انجام می شود

روش لیپوساکشن بازو برای حذف چربی اضافی ذخیره شده در زیر پوست از روند لیپوساکشن کلاسیک بسیار متفاوت نیست. از سوراخ های میلی متری ایجاد شده در پوست، به لایه چربی رسیده و چربی اضافی برداشته می شود. این فرآیند همچنین می تواند با روش  لیپوساکشن vaser نیز انجام شود. در روش لیپوساکشن  vaser بازو، لایه چربی زیر پوست با یک فرآیند ویژه برای ایجاد فرم مایع، ذوب می شود. سپس مایع چربی فرم گرفته با مکش خارج می شود. حذف چربی اضافی به شکل صحیح باعث اختلال در ظاهر زیبایی بازو نمی شود. این کار معمولا پس از بی حسی موضعی انجام می شود. با بی حسی ، ناحیه بازو بی حس می شود و بیمار در طول درمان احساس درد نمی کند. پس از عمل لیپوساکشن بازو در یک محیط استریل، بیمار پس از یک زمان کوتاه به زندگی روزانه خود برمی گردد. پس از خارج شدن چربی از سوراخ های میلی متری، لاغری قابل توجه در ناحیه بازو رخ می دهد. این امکان وجود دارد که از این فرایند برای ایجاد ظاهر زیبا و شکل بازو استفاده شود. این فرآیند بسته به چربی بیش از حد در بازو در مدت زمان های مختلف انجام می شود. با این حال، معمولا در ۱ ساعت، می توان برای هر دو بازو لیپوساکشن را انجام داد و کار را تمام کرد. با این حال، هنگامی که برنامه های ترکیبی با لیپوساکشن انجام می شود، عملیات طول می کشد.

 

خطرات لیپوساکشن بازو

روند لیپوساکشن بازو، مانند هر مداخله زیبایی ، به خودی خود نیز دارای برخی خطرات است. قبل از هر چیز از آنجا که با بی حسی انجام می شود، خطرات مرتبط با بی حسی در لیپوساکشن بازو نیز وجود دارد. همچنین خطر خونریزی و هماتوم وجود دارد. عفونت و انسداد جریان خون  نیز از خطرات مرتبط با لیپوساکشن بازو است.

 

دوره بهبود پس از لیپوساکشن بازو

از آنجا که این کار نیازی به استراحت ندارد، یک دوره بهبود بسیار راحت را فراهم می کند. پس از عمل لیپوساکشن، می توانید بلافاصله مرخص شوید و به خانه بروید. با این حال، توصیه می شود ۱ روز در خانه استراحت کنید. در طول دوره مشخص شده توسط جراح، نباید اجسام سنگین بلند کنید و همچنین نباید از بازوها زیاد استفاده کنید. همچنین پس از جراحی برای بهبود سریع پوست می توانید از کرست بازو برای یک دوره زمانی استفاده کنید. استفاده از کرست بازو معمولا یک هفته طول می کشد. با این حال، اگر جراح لازم بداند ممکن است طول دوره استفاده از کرست تا ۱۵ روز طول بکشد. در طول این دوره، باید به بهداشت سوراخ های میلی متری باز شده در پوست توجه کرد. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، این قسمت باید تمیز باشد. همچنین پانسمان سوراخ ها در دوره های زمانی خاص لازم است. حفاظت  این ناحیه از نور خورشید به مدت ۱۰ روز یکی از مواردی است که باید در طول روند بهبود از آن آگاه باشید.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی لاغری موضعی بازو کلیک کنید.

لیپومدلینگ چیست

لیپومدلینگ چیست

ریکاوری بعد از لیپومدلینگ

شما باید برای اینکه فردی پس از انجام عمل شما را به منزل برساند، هماهنگی لازم را انجام دهید.

زمانی که شما هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نکنید، می توانید دوباره رانندگی کنید.

مناطق درمان شده احتمالا به مدت یک یا دو هفته کبود و متورم خواهند شد. در صورت شاغل بودن، ممکن است بخواهید دو هفته از محل کار مرخصی بگیرید.

ممکن است شش ماه طول بکشد تا لیپومدلینگ کاملا اثر بگذارد، زیرا مقداری از چربی های تزریق شده ممکن است طی چند ماه اول بعد از عمل، دوباره توسط بدن جذب شوند.

 

آیا لیپومدلینگ برای من مناسب است؟

لیپومدلینگ در زمینه جراحی زیبایی محدودیت خاصی دارد. در ابتدا شما باید مقدار کافی چربی در ناحیه های خاص (شکم، ران و پهلوها) داشته باشید تا بتوانید این روش را بدون هیچ گونه بدشکلی در بدن خود چربی را برداشت کنید. در مرحله دوم میزان چربی که می تواند در هر جلسه تزریق شود، به ۱۰۰ تا ۱۵۰ سی سی بسته به هیکل و سایز شما محدود می شود. در جراحی سینه این حجم چربی معمولا باعث ایجاد افزایش یک سایز در اندازه سینه می شود. در دوره اولیه پس از جراحی انتظار می رود که منطقه تزریق کبود و سفت شود؛ و در حدود ۴-۶ هفته به حالت نرم و طبیعی در می آید. مقداری از چربی های تزریق شده توسط بدن شما جذب می شوند و به طور متوسط ​​این مقدار به ۲۵ تا ۳۰ درصد کل حجم تزریق شده می رسد. اکثر بیماران نیاز به عمل مجدد لیپومدلینگ دارند که می تواند پس از ۳-۶ ماه پس از جراحی اولیه انجام شود. بیمارانی که تصمیم به انجام این روش می گیرند باید انتظارات واقع بینانه ای از این روش داشته باشند. نقطه مثبت این روش این است که شما هیچگونه ایمپلنتی نخواهید داشت و برای افرادی که ترجیح می دهند که ایمپلنت نداشته باشند، گزینه ی خوبی است.

 

عوارض جانبی مورد انتظار

پس از جراحی انتقال چربی، احتمالا عوارض زیر را تجربه خواهید کرد:

  • کبودی و تورم قابل توجه
  • بی حسی موقت
  • زخم های کوچک – این زخم ها محو خواهد شد، اما به طور کامل ناپدید نمی شوند.
  • از دست دادن مقداری از چربی های تزریق شده در چند ماه اول

 

چه مشکلاتی ممکن است پیش آید؟

جراحی انتقال چربی یا لیپومدلینگ عموما یک روش مطمئن است، اما گاهی اوقات ممکن است باعث عوارض زیر شود:

  • تجمع خون زیر پوست (هماتوم)
  • مرگ بافت چربی (نکروز چربی)
  • انسداد در یک رگ خونی ناشی از یک قطعه چربی (آمبولی چربی)
  • نشت هوا به داخل فضای بین ریه ها و دیواره قفسه سینه (پنوموتوراکس)
  • اسکار ضخیم و آشکار – گاهی اوقات به عنوان اسکارهای هیپرتروفی شناخته می شود.

همچنین هر عملی دارای احتمال کمی است از:

  • خون ریزی بیش از حد
  • لخته شدن خون در رگ
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی

جراح باید توضیح دهد که احتمال بروز این خطرات و عوارض چقدر است و در صورت پیش آمدن هر گونه مشکل چگونه آن را درمان می کند. در برخی موارد افراد به نتیجه دلخواه خود نرسیده و احساس می کنند که به عمل مجدد نیاز دارند.

 

در صورت ایجاد مشکل چه کاری باید انجام دهید؟

گاهی اوقات ممکن است در جراحی زیبایی مشکلی پیش آید و نتایج مطابق انتظار شما نباشد.

اگر در طول دوران بهبود خود، متوجه مشکلاتی از جمله علائم عفونت احتمالی (افزایش تورم، قرمزی یا درد) شدید و یا از نتایج عمل راضی نیستید، به جراحی که لیپومدلینگ شما را انجام داده مراجعه کنید.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپومدلینگ کلیک کنید.

معرفی محصول دیسپورت برای درمان چین و چروک

 

حرکتی پیش به سوی داشتن چهره طبیعی

همانطور که داشتن چین و چروک در چهره خوشایند نیست، داشتن صورتی یخ زده و بدون حالت نیز جالب نیست. برای بزرگسالانی که به دنبال ظاهری طبیعی هستند، ثابت شده است که دیسپورت کمک می کند تا ظاهر خطوط متوسط ​​تا شدید بین ابروها را بدون تغییر ظاهر و یا حرکت بقیه صورت شما کمرنگ کند. ماهیچه های درمان نشده هنوز هم به طور طبیعی کار می کنند، بنابراین می توانید به طور طبیعی احساسات خود را در چهره بروز دهید. این خطوط صورت هستند که به حداقل می رسند و نه حالات چهره ی شما.

از آنجا که دیسپورت نتایج طبیعی خواهد داشت، ۹۷٪ از افراد تمایل به تکرار این درمان دارند. علاوه بر این دیسپورت در ۶۹ کشور تایید شده و ۲۵ سال تجربه بالینی در سراسر جهان دارد.

 

دیسپورت چگونه عمل می کند؟

یک تزریق، پنج نقطه.

دیسپورت با کاهش فعالیت های عضلانی خاص، خطوط ناخوشایند بین ابروها را از بین می برد. چروک ها ناشی از حرکات مکرر و انقباضات عضلانی هستند، که به این معنی است که ممکن است حتی در جوانان نیز به وجود آیند. یک تزریق در هر یک از ۵ نقطه بین و بالای ابروها به طور موقت مانع از انقباض عضلاتی می شود که خطوط اخم را ایجاد می کند و بقیه عضلات چهره شما به طور طبیعی حرکت می کنند. به عبارت دیگر نتایجی با ظاهری کاملا طبیعی مشاهده خواهید کرد. شما می توانید به جای اینکه چهره شما را کنترل کند، چهره ی خود را کنترل کنید.

 

دیسپورت تا چه زمان باقی می ماند؟

خط اخم بین ابروها را تا ۴ ماه فراموش کنید. شما می توانید بجای نگرانی راجع به خطوط اخم کارهای بهتری را انجام دهید. اکثر افراد بهبود را فقط در طی ۲-۳ روز پس از درمان مشاهده خواهند کرد. طی فقط یک درمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای، دیسپورت ممکن است به بهبود خطوط اخم بین ابروها تا ۴ماه کمک کند. نتایج تکرارهای درمان ممکن است با اولین درمان شما قابل مقایسه باشد. به علاوه دوره استراحت بسیار کم است و شما می توانید سریعتر به کار خود بازگردید.

 

چه افرادی باید از دیسپورت استفاده کنند؟

خطوط اخم بین ابروها شما را ناراحت کرده است؟

با دیسپورت با این خطوط مبارزه کنید. اگر شما کمتر از ۶۵ سال دارید و به دنبال درمان برای بهبود چین و چروک بین ابروهای خود هستید، از متخصص پوست خود بپرسید که آیا دیسپورت می تواند درمان مناسبی برای شما باشد.

 

معرفی محصول دیسپورت برای درمان چین و چروک

 

عوارض جانبی دیسپورت

دیسپورت به طور کلی درمانی امن در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم احتمال خطر برای بروز عوارض جانبی جزئی وجود دارد. برخی از رایج ترین موارد عبارتند از:

  • درد جزئی در محل تزریق
  • تورم در اطراف پلک ها
  • راش و تحریک پوستی
  • سردرد

چنین عوارض جانبی پس از چند روز باید حل شوند. اگر اینطور نیست، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی جدی تر ممکن است شامل تهوع، سینوزیت و عفونت تنفسی فوقانی باشد. اگر هر یک از این عوارض جانبی را به وجود آورید، با پزشک خود تماس بگیرید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی دیسپورت کلیک کنید.