چگونه در هنگام رژیم از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

چگونه در هنگام رژیم از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

 تاثیر رژیم غذایی کتو در ریزش موها

رژیم های غذایی به منظور کاهش در وزن و محدود کردن برخی از مواد مغذی نامناسب توصیه می شود. رژیم غذایی کتوژنیک در حالت کم چرب و پرچرب به منظور کاهش و افزایش وزن باید توسط پزشک متخصص توصیه شود. افرادی که از رژیم کتوژنیک به مدت طولانی استفاده می کنند، بعد از گذشت چند وقت بدن آنها به حالت کتوز فرو می رود. در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات ها از چربی های موجود در بدن استفاده می کند. زمانی که شما رژیم کتو را برای کاهش وزن خود انتخاب می کنید، با محدود کردن کربوهیدرات هایی که در برخی از سبزیجات و بخصوص میوه ها وجود دارد، سبب می شوید تا مواد مغذی به بدن نرسد. درصورتی که از مکملهای تغذیه ای برای جبران کمبود ویتامین ها استفاده نشود، رژیم کتویی میتواند باعث از بین رفتن فولیکول موهای شما شود و دچار ریزش مو اتفاق خواهد افتاد. نکته خوشحال کننده اینکه این نوع ریزش مو با ازبین بردن عامل ریزش به سرعت قابل بازگشت به حالت طبیعی است.

ریزش مو طی رژیم کتوز تنها به دلیل کمبود مواد مغذی مفید رخ می دهد.

پروتئین در رژیم غذایی کتو

افرادی که دارای رژیم غذایی کتو هستند، میزان کافی از این ماده را از گوشت قرمز، مرغ و ماهی دریافت می کنند. با این حال افرادی که رژیم غذایی کتو در زمینه گیاه خواری دارند، ممکن است دچار کمبود پروتئین شوند. این افراد به جای پروتئین‌های حیوانی می توانند از پروتئین های گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

با مصرف گیاهانی مانند تیتان، سویا، توفو، ادمام، تمپه، آجیل، کره بادام زمینی، دانه چیا، سبزیجاتی مانند: اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه، نخود سبز و جوانه بروکسل تا حدود زیادی پروتئین مورد نیاز بدن تامین می شود. از این طریق ریزش موها اتفاق نخواهد افتاد.

قحطی یا اعتصاب غذا در رژیم های غذایی خیلی سخت (کراش دایت)

در این حالات بدن برای جبران کالری شروع به استفاده از انرژی و سوخت بدن مینماید. با کاهش کالری بدن، میزان انرژی که از مواد غذایی دریافت میکنید برای انجام فعالیت های اصلی بدن از جمله: رشد سلول ها، عملکرد قلب، ریه ها و دیگر اعضای استفاده می شود کافی نیست در نتیجه انرژی و سوخت کمتری برای رشد موها باقی می ماند. این امر سبب می‌شود تا فولیکول مو دچار آسیب شده و ریزش مو اتفاق بیفتد.

ریزمغذی های مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو در هنگام رژیم های غذایی

موها نیز مانند سایر سلول های بدن برای رشد نیاز به انواع مواد متفاوت دارند. این مواد شامل: ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها هستند. در صورتی که بدن شما دارای کمبود این مواد باشد، موها دچار ریزش می شوند. رژیم های غذایی نامناسب به دلیل اینکه دارای کربوهیدرات و کالری کمتری هستند، ممکن است ریزش مو را ایجاد کنند. برای این منظور شما باید از راهکارهایی استفاده کنید که ویتامین ها و مواد مغذی از این طریق در بدن شما جایگزین شوند. از آنجایی که ممکن است مصرف غذا به اندازه کافی این مواد را در بدن شما تأمین نکند، بهتر است با مشورت پزشک متخصص تغذیه از مکمل هایی که حاوی این مواد هستند، استفاده کنید.

  • کمبود بیوتین در بدن و ریزش مو

بیوتین ویتامین مورد نیاز برای رشد موها است که در زمره ویتامین های گروه B جای می گیرد. این ویتامین در میوه ها، حبوبات، زرده تخم مرغ، گوشت ارگان‌هایی مانند کبد و کلیه ها، آجیل از جمله بادام، گردو و بادام زمینی، گل کلم، قارچ و بسیاری از مواد دیگر وجود دارد. در صورت نیاز بیشتر به این ماده ممکن است مصرف مکمل های آن نیز توسط کارشناسان به میزان روزانه ۳۰ میلی گرم توصیه شود.

  • ویتامین c ماده ای شگفت انگیز در کاهش ریزش مو

این ویتامین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود که در سلامت کلی بدن از جمله رشد موها نیز تاثیر گذار است. از جمله فواید این ویتامین، تولید کلاژن در بدن است. به همین دلیل ماده ای مناسب برای رشد مو و ایجاد پوستی سالم عنوان می‌شود.

با مصرف موادی مانند: مرکبات، انواع توت، فلفل زرد، کلاله، جوانه بروکسل، اسفناج خردل، جعفری و آویشن به راحتی ویتامین c بدن خود را تامین کنید.

با این حال اگر باز هم دچار کمبود ویتامین c هستید، مکمل‌های این ماده را به میزان ۹۰ میلی گرم در روز مصرف کنید.

  • تاثیر ویتامین A در رژیم غذایی

ویتامین A یکی از مهمترین ویتامین ها برای رشد مو، سلامت پوست، تقویت بینایی و سیستم ایمنی بدن است. خوشبختانه در رژیم غذایی کتو منابع بسیار خوبی از این ویتامین وجود دارد. گوشت، تخم مرغ، لبنیات و ماهی از جمله منابع تامین کننده این ویتامین عنوان می‌شوند.

ذکر این نکته ضروری است که مصرف بیش از حد این ویتامین سبب بروز مسمومیت در بدن خواهد شد که با علائم زیر قابل شناسایی است.

  • ریزش مو
  • ایجاد اختلال در بینایی
  • ایجاد درد در استخوان و مفاصل
  • تهوع و استفراغ
  • کم شدن اشتها
  • دچار شدن به سردردهای مزمن

مصرف ویتامین A برای مردان ۹۰۰ و برای زنان ۷۰۰ میلی گرم در روز کافی است. به همین دلیل استفاده از مکمل‌های این ماده به هیچ وجه توصیه نمی شود.

  • تاثیر ویتامین D در جلوگیری از ریزش مو

ویتامین D از دو طریق در بدن تامین می شود. نور خورشید و برخی از مواد غذایی سبب تامین این ویتامین در بدن می شوند. در صورتی که بدن شما دچار کمبود این ویتامین باشد ممکن است ریزش مو را مشاهده کنید. همچنین بیماری هایی نظیر آلوپسی به دلیل کمبود این ویتامین ایجاد می شود که نتیجه آن ریزش در موها است.

به منظور جلوگیری از این عارضه مصرف غذاهایی مانند ماهی های چرب از قبیل سالمون، شاه ماهی و ساردین، ماهی تن ، صدف، زرده تخم مرغ و قارچ توصیه می شود. از آن جایی که میزان دریافت نور خورشید در طول روز بسیار کم اتفاق می‌افتد، با مصرف غذاهای نامبرده شده تا میزان ۱۰۰۰IU از این ماده در بدن شما را تامین خواهد شد.

  • ویتامین E محافظ پوست و مو

این ویتامین به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی که در خود دارد به تقویت سلول‌های مو و پوست کمک می کند. برای دریافت این ویتامین کافی است تا در رژیم غذایی خود مواد زیر را قرار دهید.

  • دانه های آفتابگردان
  • بادام ها
  • فندق
  • آووکادو
  • بادام زمینی
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی

مصرف ویتامین E برای بزرگسالان در روز ۱۵ میلی گرم عنوان می‌شود. در صورتی که با مصرف مواد غذایی نام برده شده باز هم دچار کمبود این ویتامین در خود هستید، از مکمل های مصنوعی بدین منظور استفاده کنید. توجه داشته باشید که میزان این ویتامین نباید از ۱۰۰۰ IU در روز بیشتر شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

۹ راهکار جهت جلوگیری از نازک شدن موهای زنان

۹ راهکار جهت جلوگیری از نازک شدن موهای زنان

۱.   مصرف پروتئین را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

پروتئین از جمله موادی است که سبب می شود تا موها از ضخامت و شفافیت بالایی برخوردار باشد. این ماده برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان بسیار تأثیر گذار است. با مصرف ماهی و گوشت تازه به تأمین این مواد در بدن خود کمک کنید.

بنا به توصیه متخصصان آسیب شناسی در زمینه مو، مصرف روزانه پروتئین به میزان ۱ هفته به طور مداوم نتیجه ای بی نظیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. نازک شدن موهای زنان در بیشتر مواقع به دلیل کمبود پروتئین رخ خواهد داد. به همین منظور مصرف برخی از غلات، گوشت، سویا و در صورت نیاز مکمل های پروتئین برای تأمین این ماده در بدن بسیار ضروری است.

۲.   از فشار به موها بپرهیزید.

برخی از زنان عادت دارند تا موهای خود را به روش های متفاوت و با استفاده از کش های مو، در بالای سر یا در اطراف آن با فشار بسیار بالایی ببندند. این امر به مرور زمان به شل شدن ساقه موها می انجامد. همچنین استفاده از اکستنشن نیز سبب فشار بیش از حد به موها می شود. نازک شدن موهای زنان از جمله مواردی است که سبب می شود تا ریزش مو در آنها اتفاق بیفتد. با کشیدگی بیش از حد، فولیکول های مو دچار آسیب شده و در بیشتر مواقع آلوپسی کششی ایجاد خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که در اثر کشش بیش از حد موها ایجاد می شود، خشکی آن است. برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان، انتخاب مدل موی باز علاوه بر ایجاد استایلی خاص و جذاب، به حفظ طراوت و ضخامت آنها نیز کمک خواهد کرد.

۳.   به نیاز بدن خود توجه کنید.

یکی از دلایلی که منجر به نازک شدن موهای زنان می شود، بیماری هایی نظیر کم کاری تیروئید است. این مشکل به مرور زمان سبب نازک شدن و ریزش در موها می شود. زنان یائسه از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض این خطر قرار دارند. به دلیل کمبود استروژن در بدن این افراد، موها بیشتر دچار آسیب می شوند.

کم کاری تیروئید مشکلات بسیار دیگری نظیر: افزایش وزن، خشکی پوست و خستگی را نیز در زنان ایجاد می کند. بیماری های دیگری نظیر آلوپسی آندروژنیک و آلوپسی آره آتا نیز از جمله بیماری های ارثی هستند که سبب نازک شدن موهای بانوان و در نتیجه ریزش آنها می شوند.

در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در موهای خود در ابتدا به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا دستورالعمل های لازم را برای مراقبت از موها و جلوگیری از ریزش موها برای شما تجویز کند.

۴.   میزان ویتامین مورد نیاز بدن را بررسی کنید.

دو ویتامین D و B12 از جمله ویتامین هایی هستند که برای جلوگیری از نازک شدن موهای زنان مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت کمبود در هر کدام از این ویتامین ها، موها به مرور زمان دچار ریزش می شوند. مصرف میوه ها و سبزیجات از منابع بسیار مهمی هستند که می توانند در تأمین این مواد در بدن کمک کنند.

مصرف مکمل حاوی این ویتامین ها نیز از جمله راهکار بسیار مناسبی است که باید توسط تجویز پزشک صورت گیرد.

۵.   جلوگیری از نازک شدن موهای زنان با آهن کافی

یکی دیگر از موادی که سبب جلوگیری از نازک شدن موهای زنان می شود، مصرف آهن به میزان مورد نیاز بدن است. در صورتی که مصرف گوشت در برنامه غذایی شما به میزان کمی وجود داشته باشد، این امر منجر به تولید بسیار کم سرم فریتین در بدن می شود. این سرم پروتئینی است که به آهن مورد نیاز بدن را ذخیره می کند.

بنابراین اگر دچار ریزش مو در اثر کمبود آهن هستید سعی کنید مصرف گوشت قرمز بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مواد دیگری از جمله سبزیجاتی مانند اسفناج و برخی از غلات و حبوبات نیز منبع بسیار مناسبی برای تأمین این ماده به حساب می آیند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

درمان ریزش مو با رژیم غذایی کتوژنیک

درمان ریزش مو با رژیم غذایی کتوژنیک

در صورت ایجاد شرایط کتوز ریزش مو سبب می شود تا موها دچار تغییر شوند. به دو دلیل اصلی که می تواند در ریزش موها و تغییر سلامت آنها تاثیر گذار باشد اشاره خواهیم کرد:

مواد مغذی کمتر:در رژیم های کتوژنیک مواد مغذی و مورد نیاز بدن مانند کربوهیدرات ها محدود می شود. برخی از میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی حاوی کربوهیدرات در خود هستند. با کم کردن مصرف این مواد رشد موهای سالم دچار تغییر می شود. این امر رشد موهای شما را کندتر می کند و باعث افزایش ریزش آنها خواهد شد.

کاهش کالری در بدن نوعی واکنش را در آن ایجاد می کند. در این صورت کالری مورد نیاز در ابتدا برای انجام فعالیت های مهم بدن مصرف می شود. این فعالیت ها شامل رشد قلب، ریه و سلول های دیگر بدن است. این امر نشان می دهد انرژی بسیار کمی برای رشد مو باقی می ماند. در نتیجه این امر می تواند به فولیکول مو آسیب جدی وارد کند و ریزش مو را سبب شود.

مواد مغذی لازم برای رشد موها چیست؟

برای اینکه موهای شما بتواند رشد طبیعی خود را داشته باشد و دچار ریزش نشود، نیاز است تا مواد مغذی مورد نیاز به فولیکول مو برسد. این مواد شامل مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی خاص و غیره است. مصرف این مواد برای حفظ سلامت موها و سرعت رشد آنها بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

در صورتی که دارای رژیم غذایی کتوژنیک هستید، محدودیت های غذایی را باید رعایت کنید. مصرف غذاهای پرچرب و کربوهیدرات کم سبب می شود تا برخی از مواد مفید برای تامین انرژی و رشد سلول های بدن به آن نرسد. در این صورت بدن با کمبود این مواد روبرو می شود.

در نتیجه برای جبران این مواد کافی است تا برخی از ویتامین ها و مواد مغذی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در صورتی که این مواد را از مصرف غذا و رژیم غذایی خود به دست نمی آورید، مصرف مکمل ها در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

بیوتین ماده ای موثر در رشد موها

طبق مطالعاتی که در زمینه رژیم های غذایی صورت گرفته است، نشان می دهد کمبود بیوتین در بدن ارتباط بسیار مستقیمی با رژیم غذای کتوژنیک دارد. بیوتین نوعی از ویتامین B است که در رشد و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.

این ماده را می توانید در مواد غذایی متنوعی بیابید. میوه و حبوبات در رژیم کتو تا حدودی این ماده را تامین می کند. در رژیم های غذایی کتوژنیک در برخی از موارد از مصرف این مواد اجتناب می شود و در برخی دیگر مشکلی وجود ندارد. با این حال مواد دیگری نیز وجود دارند که سرشار از بیوتین هستند و می توانند در رژیم غذایی کتوژنیک گنجانده شوند. این مواد شامل:

  • زرده تخم مرغ
  • گوشت کبد و کلیه
  • آجیل شامل بادام، گردو و بادام زمینی
  • گل کلم
  • قارچ

در صورت نیاز بیشتر به بیوتین، با مصرف مکمل هایی از این ماده تا حدود زیادی از بیوتین مورد نیاز بدن خود را تامین خواهید کرد. مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم از این ماده در یک کپسول مکمل برای دریافت بیوتین کافی است.

ویتامین C ماده ای شگفت انگیز در جلوگیری از ریزش مو

از لحاظ علمی ثابت شده است که ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی افراد و سلامت آنها بسیار مفید است. ویتامین C می تواند به کلاژن سازی سلول ها کمک کند. به همین دلیل برای حفظ سلامت مو و پوست ماده ای بسیار شگفت انگیز در نظر گرفته می شود.

در حالت کلی با مصرف مرکبات و توت ها این ماده به راحتی در بدن شما تامین می شود. با این حال منابع دیگری نیز وجود دارند که مصرف و قرار دادن آنها در رژیم غذایی کتو هیچ گونه مانعی ندارد.

  • فلفل دلمه ای زرد
  • اسفناج
  • جوانه بروکسل (کلم فندقی)
  • جعفری
  • آویشن
  • کلم پیچ

در صورتی که ویتامین C خود را از این مواد دریافت نمی کنید، بهتر است مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها را جدی بگیرید. با مصرف روزانه ۹۰۰ میلی گرم از این ماده از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

متوتروکسات و ریزش مو

متوتروکسات و ریزش مومتوتروکسات و ریزش مو

متوتروکسات چیست؟

متوتروکسات نوعی داروی بسیار قوی است که سیستم ایمنی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را سرکوب می کند. از این دارو برای شیمی درمانی سرطان هایی مانند سرطان خون، استخوان، سینه و ریه ها استفاده می شود.

این دارو به عنوان داروی ضد التهاب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین درمان بیماری هایی نظیر پسوریازیس، آرتریت روماتوئید و برخی از بیماری های خود ایمنی نیز به واسطه این دارو امکان پذیر است.

در ریزش موی ناشی از مصرف متوتروکسات، ریزش مو خیلی به تدریج اتفاق میفتد و از ریزش های دسته ای خبری نیست. اگر در طول دوره مصرف متوتروکسات متوجه ریزش موهای دسته ای و شدید اتفاق افتاد حتما دنبال دلیل دیگری برای ریزش موی خود مانند آلوپسی اره آتا باشید.

متوتروکسات و ریزش مو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

افرادی که به بیماری هایی مانند آرتریت یا سرطان مبتلا هستند، در کنار دست و پنجه نرم کردن با این بیماری ها، ممکن است با ریزش مو مواجه شوند. به همین دلیل شرایط این افراد در نظر آنها می تواند بسیار نا امید کننده باشد. برای این منظور کافی است تا شما را از درصد ریزش مو با مصرف متوتروکسات مطلع کنیم. این دارو در بیمارانی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، حدود ۱ تا ۳ درصد ریزش مو را به همراه دارد. اما بیماران مبتلا به پسوریازیس میزان ریزش موی آنها بین ۳ تا ۱۰ درصد گزارش شده است.

در صورت مصرف این دارو، ممکن است با شستن یا شانه کردن، موها دچار شکستگی و ریزش شوند. در حالت طبیعی حدود ۱۰۰ تار مو در روز دچار ریزش می شود. این امر کاملاً طبیعی است و نیازی به نگرانی در این رابطه وجود ندارد. با این حال افرادی که متوتروکسات مصرف می کنند، ریزش مو در آنها از این مقدار بسیار بیشتر است.

این ریزش ها به تدریج و در طول زمان اتفاق می افتد. به همین دلیل به صورت شدید دیده نمی شود. افراد در صورت مشاهده ریزش شدید مو و از دست دادن دسته ای مو باید پزشک خود را در جریان این عارضه قرار دهند. زیرا این ریزش ها می تواند به دلیل شرایط دیگری مانند مبتلا شدن به آلوپسی آره آتا رخ دهد.

در صورتی که افراد دچار بیماری های ژنتیکی مانند آلوپسی آندروژنیک باشند، مصرف متوتروکسات می تواند ریزش موها را شدیدتر کند. در نتیجه در مدت زمان کمی امکان از دست دادن کل موها وجود دارد.

عوامل ریزش موی مرتبط با متوتروکسات چیست؟

این دارو در برابر بیماری های خطرناکی مانند سرطان مقابله می کند و سبب جلوگیری از رشد سلول های بدخیم می شود و با این مکانیسم باعث کند شدن پیشرفت بیماری خواهد شد. در بیماری پسوزیاریس نیز این دارو از رشد سلول های پوستی جدید می کاهد.

یکی از مشکلاتی که مصرف این دارو دارد این است که با همین مکانیسم میتواند باعث هدف قرار گرفتن فولیکول های مو شده و در نهایت این امر باعث ریزش مو شود. در این صورت ریزش مو به صورت غیر طبیعی رخ می دهد. این دارو همچنین سبب کاهش فولات در بدن خواهد شد. این ماده نوعی ویتامین B است که در رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها بسیار موثر است.

این عوامل و کمبود مواد مورد نیاز برای رشد مو سبب می شود تا متوتروکسات و ریزش مو ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. 

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

استرس عامل ریزش مو

استرس عامل ریزش مو

استرس عامل مهمی در ریزش مو مطرح می شود. این ادعا از نظر علمی به اثبات رسیده است که استرس عاطفی و اضطراب به شدت می تواند فولیکول های مو را تحت تاثیر منفی قرار دهد. در حالت کلی بین استرس و ریزش مو ناشی از آن حدود سه ماه فاصله زمانی وجود دارد.

دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو در طول شبانه روز به دلایل طبیعی رخ می دهد. همه افراد حدود ۱۰۰ تار مو را در هر روز از دست می دهند. این مقدار طبیعی است و نشان می دهد که عمر فولیکول مو با اتمام چرخه زندگی خود به پایان رسیده است و فولیکول های جدید شروع به رشد می کنند.

با این حال اگر ریزش مو بیشتر از این مقدار باش یا در صورتی که موهای شما بصورت تکه ای و موضعی دچار ریزش شوند، این امر میتواند نشان از آغاز ریزش موی غیرطبیعی باشد. این عارضه در خانم ها و آقایان و در سنین متفاوت به وجود می آید. با این حال دلایل ریزش مو را به صورت زیر عنوان می کنند.

  • مبتلا شدن به بیماری یا اعمال جراحی
  • باردار شدن
  • برخی از بیماریهای مزمن مانند تیروئید کم کار
  • درمان دارویی مانند شیمی درمانی
  • استرس های ناشی از عوامل روحی و احساسی

درصورتی که در هر کدام از شرایط بالا قرار بگیرید ممکن است دچار ریزش مو شوید. این امر به تدریج رخ خواهد داد و در ابتدا با نازک شدن موها همراه است. در برخی از مواقع ریزش در مو دائم و در برخی دیگر به صورت موقت اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل در صورت مشاهده ریزش در شرایط انبوه و دسته ای حتماً به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. زیرا در مراحل ابتدائی درمان ها به راحتی صورت خواهد گرفت.

آیا استرس عاملی در ریزش مو محسوب می شود؟

ریزش مو در اثر استرس های عاطفی و روحی اتفاق خواهد افتاد. قرار گرفتن در شرایط و حوادث استرس زا به سرعت سیستم ایمنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل در مدت زمان حدود سه ماه شاهد ریزش موهای خود خواهید بود. زیرا در این مدت موها در حالت استراحت به سر می برند و استرس می تواند فولیکول مو را از بین ببرد.

در صورتی که از محیط های پرتنش دور شوید و با افکار منفی و استرس زا مقابله کنید، رشد موها به حالت عادی خود برمی گردد. این امر با پایین آمدن سطح استرس در بدن شما رخ خواهد داد.

استرس چگونه سبب ریزش مو می شود؟

زمانی که دچار استرس می شوید، در سطح هورمون های شما تغییرات چشمگیری ایجاد خواهد شد. در این حالت بدن به تولید هورمون کورتیزول می پردازد. این هورمون به شدت سیستم ایمنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین بدن شما با ایجاد استرس به ساخت هورمون های اضافی می پردازد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.