لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی: کدام گزینه بهتر است؟

چه کسی نامزد خوبی برای این روش هاست؟

لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی اغلب برای افرادی مناسب هستند که اهداف زیبایی مشابهی دارند. اما تفاوت های مهمی بین لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی وجود دارد.

لیپوساکشن

اگر به دنبال از بین بردن توده های چربی کوچک هستید، ممکن است لیپوساکشن گزینه مناسبی برای شما باشد. این چربی ها معمولاً در باسن، ران، هیپ یا ناحیه شکم یافت می شوند.

لیپوساکشن رسوبات چربی را از ناحیه مورد نظر حذف کرده و برآمدگی ها را کاهش می دهد. با این حال لیپوساکشن به عنوان ابزاری برای کاهش وزن توصیه نمی شود. اگر چاق هستید نباید لیپوساکشن را به عنوان راه حلی برای کاهش وزن ببینید.

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی علاوه بر از بین بردن چربی اضافی از شکم، پوست اضافی را نیز حذف می نماید.

بارداری یا تغییر قابل توجه در وزن شما می تواند باعث کشیدگی پوست اطراف شکم شما شود. برای بازگرداندن ظاهر مسطح شکم می توان از آبدومینوپلاستی استفاده کرد. در طی آبدومینوپلاستی می توان عضلات شکمی که دچار کشیدگی شده اند و یا در طول بارداری از هم جدا شده اند را به هم نزدیک کرد.

ممکن است بخواهید در مورد انجام آبدومینوپلاستی تجدید نظر کنید، اگر:

  • شاخص توده بدنتان بالای ۳۰ است
  • می خواهید در آینده باردار شوید
  • به طور جدی سعی در کاهش وزن دارید
  • دچار بیماری مزمن قلبی هستید

روند این روش ها به چه شکل است؟

لیپوساکشن ها و آبدومینوپلاستی، هر دو توسط جراح پلاستیک انجام می شوند و نیاز به برش و بیهوشی دارند.

لیپوساکشن

ممکن است برای این روش به صورت وریدی بی حس شوید. در بعضی موارد جراح شما از بیحسی موضعی برای میان تنه شما استفاده می نماید.

هنگامی که منطقه بی حس شد، جراح شما برش های کوچکی در اطراف محل رسوبات چربی شما ایجاد می کند. یک لوله نازک (کانولا) برای سست کردن سلول های چربی، زیر پوست شما قرار می گیرد. سپس جراح شما از وکیوم پزشکی برای مکش توده های چربی خارج شده استفاده می کند.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

آبدومینوپلاستی

شما از طریق بیهوشی عمومی به خواب می روید. سپس در قسمت انتهایی پوست که دیواره شکم شما را پوشانده، برشی انجام می شود.

پس از نمایان شدن عضلات، جراح در صورت کشیده شدن عضلات، آنها را به دیواره شکم متصل می کند. سپس پوست شکم کشیده شده و مقدار اضافی پوست حذف می شود. در آخر برش با بخیه بسته می شود.

آبدومینوپلاستی در یک جلسه انجام می شود. کل جراحی به طور معمول دو تا سه ساعت طول می کشد.

لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی: کدام گزینه بهتر است؟

چه نتایجی انتظار می رود؟

اگرچه لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی هر دو نتایج دائمی را نشان می دهند، افزایش وزن قابل توجه می تواند نتایج بدست آمده را تغییر دهد.

لیپوساکشن

افرادی که جراحی لیپوساکشن را انجام می دهند، پس از بهبود شکمی صاف تر و متناسب تر خواهند داشت. این نتایج می توانند دائمی باشند. هر چند در صورتی که دچار اضافه وزن شوید، این چربی های حذف شده می توانند در همان قسمت یا قسمت های دیگر مشاهده شوند.

آبدومینوپلاستی

پس از آبدومینوپلاستی، نتایج دائمی در نظر گرفته می شوند. دیواره شکم شما پایدارتر و قوی تر خواهد بود. پوست اضافی که برداشته شده، باز نخواهد گشت، مگر اینکه نوسان وزن یا بارداری موجب کشیدگی مجدد این ناحیه شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کامل روش های لاغری کلیک کنید.

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

چگونه برای لیپولیز لیزری آماده شویم

پزشک شما اطلاعات خاصی درباره چگونگی آماده شدن برای لیپولیزر لیزری را به شما ارائه می دهد.

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که:

دو هفته قبل از انجام لیپولیزر لیزری مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب را قطع کنید. این داروها می توانند روند بهبود بدن شما را مختل کنند.

از فعالیت هایی که ممکن است ناحیه ی تحت درمان را تحریک کند بطور مثال برنزه کردن و اصلاح کردن از یک هفته قبل از لیپولیزر اجتناب نمایید.

اطمینان حاصل کنید که پزشک شما از هرگونه بیماری، شرایط سلامتی و داروهای مصرفی شما اطلاع دارد. پزشک اقدامات احتیاطی مورد نیاز را با توجه به شرایط فردی شما تعیین می کند.

بعد از انجام لیپولیز لیزری پزشک شما برگه دستورالعمل های دقیق مراقبتی را به شما خواهد داد که شامل دستورالعمل هایی است که روند بهبود شما را ساده تر می کند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید و منطقه لیپولیز را با دقت بررسی نمایید، تا مطمئن شوید که پوست شما به درستی بهبود می یابد.

اگر چه که شما می توانید سریعا به فعالیت های روزمره خود بازگردید، ممکن است ایده ی خوبی باشد که از فردی از آشنایان بخواهید شما را به منزل برساند. ممکن است قادر به رانندگی نباشید بنابراین از قبل برنامه ریزی نمایید.

در طی لیپولیز لیزری چه انتظاری می رود؟

این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد و در تمام این مدت هوشیار خواهید بود.

در بیشتر موارد، فقط یک جلسه درمان لازم است. حتی اگر بخواهید چند ناحیه مختلف بدن را با لیپولیز لیزری درمان نمایید نیز یک جلسه می تواند کافی باشد.

گاهی اوقات لیپولیز همراه با لیپوساکشن سنتی انجام می شود. اینکار می تواند به مدت زمان انجام روش و دوره نقاهت بیافزاید. در این مورد با پزشک خود صحبت نمایید.

اگر روش لیپولیز لیزری را به تنهایی انجام می دهید، جلسه درمانی شما به این صورت خواهد بود:

شما در محیطی استریل، به احتمال زیاد در مطب پزشک آماده می شوید و لباس های استریل می پوشید.

سپس یک بی حسی موضعی به داخل ناحیه ی درمان تزریق می شود.

پزشک شما یک برش بسیار کوچک (گاهی اوقات فقط یک میلی متر!) را در ناحیه ای که چربی ناخواسته وجود دارد، ایجاد می نماید.

پزشک لیزر را از طریق برش از لایه های سطحی پوست عبور می دهد. لیزر در زوایای مختلف زیر پوست شما حرکت می کند. در طول این مدت ممکن است احساس گرما یا حتی احساس سردی داشته باشید. به دلیل استفاده از بی حسی، احساس ناراحتی زیادی نخواهید داشت.

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

توده های چربی که توسط لیزر شکسته می شوند، با ماساژ یا وکیوم از منطقه درمان خارج می شوند. نوع روش خارج کردن چربی به مقدار چربی ذوب شده بستگی دارد.

پس از حذف چربی، به محض اینکه آماده خارج شدن از مطب پزشک باشید، قادر خواهید بود که بلند شوید، راه بروید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپولیز لیزری کلیک کنید.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

مهم نیست که جراح شما کاشت مو را چقدر خوب انجام دهد، نتیجه به همان اندازه به مراقبت های پس از عمل شما بستگی دارد. به همه بیماران توصیه هایی در رابطه با مراقبت پس از کاشت مو، داده می شود اما شما باید دقیقا بدانید چه کارهایی را می توانید و یا نمی توانید انجام دهید. این موضوع شامل شناخت داروها یا مکمل هایی است که می توانید با خیال راحت مصرف کنید.

آیا مصرف مکمل ها ضروری هستند؟

اولین نکته ذکر شده این است که هیچ مکمل یا لوسیون در بازار وجود ندارد که در واقع باعث افزایش میزان رشد مو یا جلوگیری از ریزش مو شود، گرچه برخی از تبلیغات که ادعا می کنند این کار را انجام می دهند، وجود دارد. یک جراح پیوند موی خوب به شما می گوید که هیچ کدام لازم نیست.

یک مکمل مولتی ویتامین خوب هیچ صدمه ای به شما نمی زند، اگر چه همیشه قبل از مصرف هر نوع مکمل، به توصیه های پزشک گوش دهید، مخصوصا اگر داروهای منظم دریافت می کنید. ضروری است که شما یک رژیم خوب و متعادل را دنبال کنید، مقدار زیادی از خواب و هوای تازه را دریافت کنید و این تمام چیزی است که برای حفظ موفقیت پیوند موی خود نیاز دارید.

 

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

 

داروها چطور؟

در آغاز روند کاشت، جراح شما از یک بی حسی موضعی، معمولا لیدوکائین، که ناحیه ای از پوست سر که مو از آن برداشت می شود و پیوند می خورد، استفاده می کند. این یک بیحسی کوتاه مدت بسیار موثر است که پس از اتمام روند و بعد از آن هیچ عارضه ای ندارد. برای جلوگیری از تورم جراحی، ممکن است یک برنامه ضد التهاب یا استروئیدی کورتیزون دریافت کنید.

شما همچنین یک پوشش آنتی باکتریال در ناحیه اهدا کننده پوست خود اعمال خواهید کرد. داروهایی مانند داروهای ضد درد و ضد التهابی در اختیار شما قرار می گیرند تا همراه با بسته های پس از جراحی به خانه ببرید. در بعضی موارد ممکن است برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک تجویز شود. بعضی از جراحان ممکن است داروهایی مانند روگین یا پروپشیا را تجویز کنند تا پس از آن رشد مو بهبود یابد، با این حال این دو محصول، اگر چه موثر هستند، از ریزش مو جلوگیری نخواهند کرد.

 

مراقبت های پیش از کاشت مو

بعضی از داروها می توانند بر روی هر روش جراحی یا نتیجه آن تأثیر بگذارند، بنابراین اگر شما هر نوع دارویی را طولانی مدت مصرف می کنید، ضروری است قبل از شروع کاشت مو با جراح خود در میان بگذارید. پس از آن او می تواند بسته به نتیجه احتمالی شما را راهنمایی کند.

 

پس از پیوند مو چه کارهایی را نمی توانم انجام دهم؟

اگر چه ناحیه ی پیوند موی شما بهبود تقریبا سریعی دارد، چند مورد وجود دارد که توصیه می کنیم تا برای مدتی از انجامشان اجتناب کنید:

  • ما توصیه می کنیم که بین ۷ تا ۱۴ روز مرخصی کاری بگیرید، این بستگی به وسعت منطقه ای که کاشت مو انجام شده و ویژگی های فردی شما دارد، این چیزی است که دکتر شما قبل از انجام عمل با شما راجع به آن صحبت خواهد کرد.
  • ما توصیه می کنیم که به مدت ۱۴ روز پس از عمل خود شنا نکنید، مخصوصا در استخرهای شنای عمومی، زیرا محتوای کلری هستند که می تواند بسته به مکان بسیار متفاوت باشد.
  • بعضی بیماران راجع به رفتن به تعطیلات بعد از عمل سوال می پرسند. توصیه ما این است که حتما این کار را بکنید. این تعطیلات می تواند استراحت عالی برای شما باشد، با این وجود، مهم است که از دستورالعملهای مراقبت پس از عمل پیروی کنید و تا ۱۴ روز پس از عمل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید (بنابراین حمام آفتاب گرفتن نیز منتفی است).
  • همچنین توصیه می شود که به مدت ۷ روز پس از عمل از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید، و بسیار مهم است که روز بعد از عمل خود حتما از نوشیدن الکل بپرهیزید.
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.

آیا بوتاکس برای درمان چروک پنجه کلاغی موثر است؟

آیا موثر است؟

به طور کلی، بعد از تزریق بوتاکس، مدت سه روز طول می کشد تا نتایج قابل توجهی در اطراف چشم شما ایجاد شود. عضلات اطراف چشم شما ممکن است پس از چند روز شروع به آرام شدن کنند. نتایج معمولا سه یا چهار ماه ماندگار خواهند بود. به منظور حفظ صاف بودن پوست اطراف چشم ، شما باید هر چند ماه یکبار به درمانگر خود برای تکرار تزریق مراجعه کنید.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی ۱۳۶۲ نفر که از بوتاکس برای پنجه کلاغی های صورت خود استفاده کردند، نتایج حداقل چهار ماه طول کشید.

 

آیا بوتاکس برای درمان چروک پنجه کلاغی موثر است؟

 

جدول زمانی ریکاوری

زمان ریکاوری برای بوتاکس در مقایسه با انواع دیگر روش های زیبایی کوتاه است. به استثنای اینکه عوارض جانبی را در مطب درمانگر خود تجربه کنید، پس از انجام تزریق، می توانید به خانه بروید.

ریکاوری در خانه نیز ساده است. شما می توانید در همان روز آرایش کنید و صورت خود را شستشو دهید. حتی می توانید به کار بازگردید. پوست اطراف چشمانتان را مالش ندهید. اینکار می تواند باعث شود که دارو از قسمت پنجه کلاغی شما دور شود.

 

عوارض جانبی بالقوه که باید مراقب بود

برای بسیاری از مردم با پنجه های کلاغ، به نظر می رسد که بوتاکس به دلیل اثر و زمان بهبود کوتاهش مناسب ترین گزینه است. هر چند هنوز هم امکان بروز عوارض جانبی وجود دارد. خطرات جدی تر، نادر هستند، اما شما هنوز هم باید با درمانگر خود از قبل در مورد این خطرات صحبت کنید. به طور کلی، جراحی درماتولوژی گزارش می دهد که عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​در اکثر افرادی که از بوتاکس برای پاهای کلاغ استفاده می کنند ظاهر می شود.

هنگامی که مطب را ترک می کنید، ممکن است قرمزی و تورم کمی در اطراف چشم ها مشاهده کنید. کبودی کوچک نیز ممکن است. چنین اثراتی زمانی اتفاق می افتد که درمانگر شما بوتاکس را در عضلات اطراف چشمتان تزریق می کند. شما نباید التهاب گسترده داشته باشید.

دیگر عوارض جانبی ممکن، عبارتند از:

  • افزایش میزان اشک در چشمان شما
  • خشکی (به ویژه در اطراف محل تزریق)
  • افتادگی پلک
  • کجی ابرو
  • سردرد

اگر در معرض هر کدام از عوارض جانبی نادر، اما جدی زیر قرار گرفتید، به دنبال کمک های پزشکی باشید:

  • ضعف ماهیچه ای که از صورت شما شروع می شود و به بدن گسترش می یابد
  • مسائل مربوط به کنترل مثانه
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن قدرت تکلم یا بینایی
  • مشکلات بلع غذا و نوشیدنی

هنگامی که درمان با بوتاکس را شروع می کنید، مهم است که برای رسیدن به نتایج ایده آل، درمان را دنبال کنید. انواع دیگری از داروها وجود دارد که اثرات مشابهی دارند مانند Myobloc، Dysport و Xeomin. با این حال، این داروها قابل تعویض نیستند، زیرا از نظر قدرت و دوز، کمی متفاوت هستند.

 

گزینه های دیگر برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی

با درمانگر خود، راجع به مزایا و مضرات بوتاکس صحبت کنید. شما همچنین می توانید در مورد روش های جایگزین برای درمان پنجه کلاغی ها صحبت کنید، مانند:

  • لایه بردارهای شیمیایی
  • درماابریژن
  • فیلرهای پوست
  • درمان با لیزر
  • رتینوئید تجویزی

 

توصیه آخر

در صورت استفاده مداوم، بوتاکس ممکن است یک درمان مؤثر برای پنجه کلاغی ها باشد. با این حال، این روش برای همه بسته به سابقه پزشکی مناسب نیست. اگر در حال حاضر هرگونه دارو یا مکمل گیاهی مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است از شما بخواهد که موقتا قبل از انجام این روش، مصرف دارو را برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی متوقف کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بوتاکس کلیک کنید.

درمان لک های صورت

درمان لک های صورت

 

عوامل متعددی مانند ژنتیک، بارداری، نور UV و بیماری های پوست باعث ایجاد لک های تیره می شوند. استرس، قرص های پیشگیری از بارداری، تغییرات هورمونی به علت حاملگی و یائسگی بین ۲۰ تا ۵۰ سالگی ممکن است باعث ایجاد لک های تیره شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش نور خورشید باعث ایجاد لک های تیره می شود. آکنه، جای زخم و نقاط قرمز در اثر عفونت در زیر ۲۰ سالگی ممکن است در طول زمان باعث ایجاد لکه های تیره شود.

هیپرپیگمانتاسیون: هیپرپیگمانتاسیون، هنگامی رخ می دهد که یک منطقه خاص از پوست آسیب دیده است. باعث تولید ملانین بیش از حد پوست می شود و بخش خاصی از پوست تیره تر به نظر می رسد .

اختلال هورمونی: اختلال هورمونی مرتبط با بارداری می تواند باعث ایجاد رنگدانه های بیش از حد سلول ها شود.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب: قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث می شود پوست شروع به تولید بیشتر ملانین برای محافظت از اشعه های UV کند.

اختلالات پوست: افراد مسن، بیشتر در معرض تشکیل لکه های تیره روی پوست هستند و پوست آنها به راحتی بازسازی نمی شود. این وضعیت از بین بردن قسمت های آسیب دیده را دشوار می کند.

آسیب کبدی: لکه های روی پوست همچنین نشانه کلاسیک آسیب کبدی است، زیرا بدن در دور کردن سموم از سلول ها کمتر موثر است.

جای آکنه: آکنه یا جای زخم ها معمولا زمان زیادی را صرف تمیز کردن پوست می کنند و لکه های تیره روی پوست ایجاد می کنند.

 

علائم لک های پوستی

علائم و نشانه های رایج لکه های تیره پوست عبارتند از:

  • تفاوت رنگ کلی پوست به علت تغییر رنگ پوست
  • علائم زایمان که در هنگام تولد یا بعد از تولد رخ می دهند
  • لک های تیره حذف شده از پوست
  • لکه ای که از یک نقطه کوچک شروع به بزرگ شدن می کند

 

درمان لک های صورت

 

درمان لک های صورت

 

لیزرتراپی

برای این درمان، لیزر در قسمت های ناخوشایند پوست نفوذ می کند و نور UV توسط سلول ها جذب و کشته می شود. این درمان در ابتدا پوست را تیره تر می کند، اما در عرض یک هفته، یک پوست روشن و شفاف را نشان می دهد.

 

میکرودرم ابریژن

در درمان میکرودرم ابریژن از ذرات کریستال میکروسکوپیک برای حذف لایه های آسیب دیده پوست استفاده می شود ، ازین رو پوست جدید و تمیز نمایان می شود.

 

 لایه برداری شیمیایی

در طی لایه برداری شیمیایی، دکتر لایه های بیرونی پوست را با استفاده از یک غلظت اسیدی کم حذف می کند. سپس برای نشان دادن پوستی که توسط ملانین تحت تاثیر قرار نگرفته ، خنثی کننده استفاده می شود.

درمان با کرم ضد لک پیگمانورم

همانطور که گفته شد یکی از گزینه های اصلی درمان لک های پوستی کرم های موضعی هستند، یکی از موثرترین کرم ها برای درمان لک کرم پیگمانورم است. با مصرف این کرم خیلی سریع متوجه کم شدن لک های پوستی می شوید، چرا که ترکیب بی نظیر آن مستقیما رنگدانه های پوست را هدف قرار می دهند. در ادامه به بررسی این کرم می پردازیم.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی درمان لک صورت کلیک کنید.