تفاوت اصلی لیپوساکشن با لیپوماتیک چیست؟

تفاوت اصلی لیپوساکشن با لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک سینه به چه صورتی انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه برای کاهش میزان چربی در سینه است، اما برای شکم، پهلو، ران و بازو توصیه می‌شود.

لیپوماتیک سینه آقایان به چه شکل انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه آقایان یا جراحی ژنیکوماستی، سبب ارتقا ظاهر سینه مردان می‌شود. با این عمل، بافت‌های نرم سینه به‌گونه‌ای که ظاهر نامطلوب نداشته باشد، جراحی می‌شود. عمل بافت غده‌ای سینه که به آن ژنیکوماستی گفته می‌شود، اولین اقدام در فرایند جراحی چربی ناحیه سینه در مردان است. پس از آن، بافت‌های چربی سینه که لیپوماستیا نام دارد برداشت می شود. اگر نیاز بود، پوست اضافی برداشته می‌شود که در نهایت این عمل موجب بالا بردن یا کوچک شدن نوک سینه مردان خواهد شد. مردانی که در بخش سینه‌شان انباشته سینه دارند، می‌توانند این عمل جراحی را انجام دهند.

انجام لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

همه‌چیز به نظر و تشخیص علمی پزشک متخصص بستگی دارد. همچنین شرایط بیماران و انتظارات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بیماران باید در جلسه مشاوره حاضر شوند. در این جلسه، عوارض، خطرات و مراقبت‌های پس از عمل، تشریح می‌شود. گاهی با عکسبرداری از بیمار، تشریح مصور انجام می‌شود. گاهی پیش از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک برای فرد آزمایش‌هایی هم تجویز می‌کند.

علاوه‌بر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این عمل خودداری کنند. در عمل لیپوماتیک، خون زیادی از شما می‌رود و این، برای بیماران هموفیلی خطرناک است. اگر بیماری عفونی دارید و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، از انجام عمل دوری کنید؛ مگر با انجام آزمایش، تشخیص و معاینه پزشک متخصص.

سوالات متداول درباره لیپوساکشن و لیپوماتیک

آیا انجام لیپوماتیک برای کوچک‌کردن سینه بانوان مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه بانوان (ماموپلاستی) به جراحی و لیفت پوست نیاز دارد؛ بنابراین روش لیپوماتیک که روش غیرتهاجمی محدودی است، کاربرد مطلوبی نخواهد داشت.

چرا پس از انجام عمل لیپوساکشن، دوباره شاهد بازگشت چربی‌ها هستیم؟

عدم رعایت رژیم غذایی سبک و کم‌حجم و ورزش نکردن، معمولا از عوامل اصلی بازگشت چربیِ افرادی است که به‌تازگی عمل لیپوساکشن را انجام داده‌اند. هیچ پزشکی نمی‌تواند، چاق نشدن شما را پس از عمل لیپوماتیک تضمین کند. به‌طور کلی، عمل‌های لاپاراسکوپی که در دنیای پزشکی از نوعِ جراحی غیرتهاجمی به‌شمار می‌روند، روشی با نتایج کوتاه‌مدت است. افزایش وزن بیمار بعد از عمل به خود بیمار و سبک زندگی او بستگی دارد. در واقع عمل‌های این‌چنینی، باعث لاغری فرد می‌شود، اما به‌هیچ‌عنوان، لاغری همیشگی فرد را به‌همراه ندارد.

چربی‌های کدام بخش از بدن را می‌توان با عمل لیپوساکشن برداشت؟

توجه داشته باشید که چربی‌های مقاوم (چربی‌هایی که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند) را می‌توان از طریق لوله‌های باریک لیپوساکشن خارج کرد و عمل مکش را انجام داد. با این روش، چانه، گونه‌ها، گردن، بازوها، بالای سنیه، شکم و ران و سابق و قورک از جمله بخش‌هایی هستندکه با روش لیپوساکشن می‌توان نسبت به برداشت چربی‌های اضافه اقدام کرد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن یا لیپوماتیک کلیک کنید.

 

ابدومینوپلاستی چیست؟


ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی حذف بافت چربی زیر پوست ، سفت کردن پوست افتاده، از بین بردن پوست اضافی و ترمیم و سفت کردن عضلات تغییر شکل یافته است. تفاوت قبل و بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی فوق العاده واضح است و بیماران از نتیجه عمل بسیار راضی هستند.

کشش و سفت شدن عضلات ضعیف و از بین بردن چربی اضافی و بافت های پوستی باعث ایجاد ظاهری صاف و سفت می شود. وقتی  نظر کسانی که ابدومینوپلاستی انجام دادند خوانده شد ، مشخص شد که علاوه بر داشتن ظاهری شکمی صاف ، چند کیلو وزن نیز کم شده است.

ورزش و رژیم بعد از زایمان در، ناحیه شکم رویای ترسناک زنان است. حرکات کششی شکم پس از زایمان تا حدودی تأثیر می گذارد. استعداد ژنتیکی ، افزایش و کاهش سریع وزن و تغییر شکل شکم بعد از یک سن خاص بعد از ابدومینوپلاستی نتایج بسیار خوبی حاصل می شود. هیچ زخمی در ناحیه شکمی وجود ندارد.

  • بافت چربی اضافی در شکم برداشته می شود.
  • با از بین بردن پوست اضافی، شکم بهبود می یابد
  • ناحیه شکم سفت شده و ظاهر شکمی صاف ایجاد می شود
  • عملیاتی است که اسکار ایجاد نمی کند
  • تحت بیهوشی عمومی انجام می شود
  • بیمار در دو هفته بعد از عمل به زندگی عادی برمی گردد

ابدومینوپلاستی را برای چه افرادی می توان انجام داد؟

  • اضافه وزن بعد از زایمان
  • ترک های بعد از بارداری
  • بافت چربی انباشته شده به دلیل اضافه وزن
  • پوست شکم افتاده
  • تغییر شکل شکم مربوط به سن

هر زنی که به دلیل افزایش و کاهش ناگهانی وزن دچار افتادگی پوست می شود با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی ایده آل را به دست می آورد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. اظهار نظر کسانی که  ابدومینوپلاستی دارند کاملاً در این راستا قرار دارد ، اعتماد به نفس بیمار را افزایش می دهد.

نه تنها در زنان، مردان نیز با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی که با ورزش نمی توانند به دست آورند را به دست می آورند. کشش عضلات شکمی یک عمل ۴-۲ ساعته است که بر روی زنان و مردان انجام می شود.

  • عملی است که ظاهر شکمی ایده آل را ایجاد می کند.
  • سبب کاهش سایز می شود
  • افتادگی و تغییر شکل عضلات شکمی اصلاح می شود.
  • ترک و آسیب عضلانی از بین می رود.
  • تحت بیهوشی عمومی  ۴-۲ ساعته انجام می شود.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

در نتیجه معاینه فیزیکی مشخص می شود که آیا بیمار برای جراحی ابدومینوپلاستی مناسب است یا خیر. کشش شکم برای کسانی که اخیراً زایمان کرده اند و در آینده نزدیک برای بارداری دوم فکر می کنند توصیه می شود. قبل از عمل:

  • سیگار کشیدن باید ۴ هفته قبل متوقف شود.
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی یا داروهای کاهش وزن باید ۳ هفته قبل از عمل قطع شود.
  • در صورت وجود عمل جراحی یا بیماری التهابی ، متخصص باید مطلع شود و در صورت لزوم عمل باید به تعویق بیفتد.
  • افراد دیابتی باید سطح قند خود را تنظیم کرده و سپس عمل جراحی را انجام دهند.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی آبدومینوپلاستی کلیک کنید.

تزریق بوتاکس و عوارض جانبی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس برای سه هدف اصلی استفاده می شود: کنترل اسپاسم ماهیچه ها ، تعریق شدید زیر بغل و بهبود زیبایی. در این مقاله ما بر روی سومین مصرف متمرکز شده ایم ، با محصولی به نام Botox Cosmetic ، که حاوی سم بوتولینوم نوع A (ماده مؤثر) ، آلبومین انسانی (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم است.
لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس برای صاف کردن موقتی “خطوط اخم” استفاده می شود ، این خطوط بین ابروهای شما هستند که می توانند شما را خسته ، ناراضی یا عصبانی جلوه دهند.
فقط برای این کاربرد و فقط در این زمینه تأیید شده توسط FDA است. با این حال ، اغلب برای موارد دیگر نیز استفاده می شود.

برای خطوط پیشانی افقی،خطوط در گوشه دهان و خطوط اطراف لب از این روش استفاده می شود.

 

تزریق بوتاکس و عوارض جانبی

 

لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را با پرکننده های تزریقی اشتباه نکنید. پرکننده های پوستی به صورت متفاوتی عمل می کنند ، بافت ها را به هم می ریزند به طوری که خطوط و چین و چروکها کاهش یافته یا از بین می روند (Restylane ، Radiesse و Juvederm مثالهایی هستند).
پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام محصول (های) مشکلات ظاهری خاص شما را برطرف می کند ، اگرچه به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس بیشتر در قسمت بالای صورت مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکننده ها بیشتر در مناطق دیگر استفاده می شود.

آیا شما کاندیدای خوبی برای بوتاکس هستید؟

در ایالات متحده ، FDA لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را برای افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله تصویب کرده است. اما افرادی نمی توانند از آن استفاده کنند:
کسانی که به هرگونه ترکیبات موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس یا بوتاکس حساسیت دارند نباید بوتاکس کنند.
کسانی که به یک مارک دیگر سم بوتولین (مانند Myobloc ، Xeomin یا Dysport) حساسیت دارند یا در گذشته عوارض جانبی از این محصولات داشتند.
کسانی که در ناحیه تزریق عفونت پوستی یا شرایط دیگری داشته باشید.

کسانی که به ALS(بیماری لوگریگ)؛سندرم لامبرت-ایتون یا بیماری دیگری که روی اعصاب تاثیر می گذارد مبتلا باشند.

کسانی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند.
کسانی که در بلع مشکل دارند.
کسانی که مشکلات خونریزی دارند.
اگر برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی دارید.
کسانی که جراحی صورت داشته اند.
کسانی که در عضلات پیشانی ضعف داشته باشند.
کسانی که پلک های فرو رفته داشته باشند.
اگر برخی از داروهای خاص ، ویتامین ها یا مکمل ها را مصرف کرده یا اخیراً مصرف کرده اید.
از بوتاکس آرایشی و بهداشتی انتظار نمی رود که روی جنین یا نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد. با این حال ، به دلایل اخلاقی ، مطالعات بالینی بر روی مادران هیچ کس انجام این عمل را در زمان بارداری توصیه نمی کند.
بنابراین ، سازنده (Allergan) توصیه می کند که اگر باردار هستید و یا در حال شیردهی هستید ، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید. بهتر است ایمن باشید چرا که همیشه می توانید بوتاکس داشته باشید.

تزریق بوتاکس چگونه کار می کند؟

یک چین و چروک در پوست به طور معمول عمود بر عضله منقبض شده مستقر در زیر آن تشکیل می شود. به عنوان مثال ، ماهیچه در پیشانی یک ماهیچه عمودی است و هنگامی که منقبض می شود (مانند زمانی که ابروهای خود را بالا می برید) ، خطوط تشکیل شده (چین و چروک) افقی خواهد بود.
به همین ترتیب ، دو عضله که مسئول خطوط اخم هستند ، بین ابروها کمی به صورت افقی قرار گرفته اند ، بنابراین هنگام انقباض ، خطوط اخم به صورت عمودی ظاهر می شوند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بوتاکس کلیک کنید.

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی مو چیست؟

به طور خلاصه مزوتراپی را می توان به عنوان یک روش مکمل و جایگزین تعریف کرد، که به صورت تزریق به لایه مزودرم پوست انجام می شود. مزوتراپی، علاوه بر درمان ریزش مو، برای جوان سازی صورت و درمان سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر یک از این درمان ها، آماده سازی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف است. برای نیاز سلول های مویی، تزریق مواد معدنی، ویتامین ها، برخی از آنتی اکسیدان ها و پروتئین ها، با کمک سوزن های مزوتراپی نازک و استریل به فولیکول مو که در لایه میانی پوست قرار دارند، انجام می شود که این روش مزوتراپی مو نامیده می شود. با استفاده از این روش، مواد مغذی به طور مستقیم به فولیکول های مو منتقل می شود. این روش به راحتی، با اطمینان از تغذیه مناسب سلول های مو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. تزریق را می توان به صورت دستی یا با کمک دستگاه های مخصوص انجام داد. استفاده از این دستگاه های مخصوص برای توزیع مساوی دارو به هر نقطه از سر، نتایج بهتری می دهد. سوزن های۴-۲میلی متر در تزریق استفاده می شود. با استفاده از این روش، تمام مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به راحتی به پوست سر اعمال می شود. این روش به جراحی نیازی ندارد و بدون درد است.

 

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

از آنجا که ریزش مو یک مشکل رایج در بین بسیاری از افراد ( زنان و مردان ) است، همواره روش های مختلفی برای درمان ریزش مو در حال توسعه است. پیوند مو، تکنیک لیزر و بسیاری از روش های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می شود. یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو و اطمینان از سلامت مو، روش مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو تا حد زیادی شکایات مربوط به ریزش موها را کاهش می دهد. قبل از مزوتراپی مو، با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می شود. در روش مزوتراپی مو، ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، به طور خاص آماده می شود. این مخلوط شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین ها و عناصر مختلف است. مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست تزریق می شود. در تزریق مو به وسیله دست تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است. مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص می تواند به راحتی و به طور مساوی به کل پوست سر اعمال شود. دوز دارو تزریق شده را می توان در صفحه کامپیوتر کنترل کرد. پس از مزوتراپی، مو برای مدت مشخصی شسته نمی شود و نباید ازهیچ مواد شیمیایی روی مو استفاده شود.

 

مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینه

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

مزوتراپی مو معمولا در ۱۰ جلسه انجام می شود. هر جلسه ۳۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. با این حال، تعداد جلسات لازم، با تجزیه و تحلیل ساختار موی افراد تعیین می شود. در آنالیز مو، با در نظر گرفتن سن بیمار، میزان ریزش مو، ساختار رشته مو تعداد و فواصل جلسات مزوتراپی تعیین می شود. مزوتراپی در مردان ۱۵-۱۰ دقیقه طول می کشد که نسبت به مدت زمان مزوتراپی در زنان که ۳۰ دقیقه طول می کشد، کمتر است. پس از چهار جلسه اول که در یک هفته انجام می شود، جلسات دیگر هر ۱۵ روز انجام می شود. هنگامی که تمام جلسات تکمیل شد، برای حمایت از درمان، جلسات تقویت مو می تواند یک بار در ماه انجام شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی مزوتراپی مو کلیک کنید.

 

روند بهبود پس از لیپوساکشن

لیپوساکشن چیست؟

هدف اصلی فرایند لیپوساکشن خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته در بدن است. این برای دستیابی به نسبت های کم چربی که با ورزش و رژیم غذایی حاصل نمی شود ترجیح داده می شود. اما مزیت اصلی این است که راه را برای لاغری موضعی هموار می کند. با ورزش و رژیم غذایی نمی توان توده چربی را در یک منطقه خاص در بدن هدف قرار داد. این به تصمیم خود بدن بستگی دارد. با این حال ، هدف با لیپوساکشن مشخص می شود و رویه اعمال می شود.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

قبل از شروع کار برنامه ریزی خوب باید انجام شود. ابتدا ناحیه ای از بدن که چربی اضافی دارد مشخص می شود. سپس ، بی حسی موضعی به منظور محافظت از منطقه  در برابر انرژی فوتوترمال انجام می شود. پس از مدت کوتاهی ، کابل فیبر نوری لیزر روی بافت چربی اعمال می شود. با استفاده از این دستگاه مقدار مشخصی از انرژی به بافت چربی اسکن شده در منطقه داده می شود. بخیه لازم نیست. مدت زمان کار بستگی به حجم چربی دارد. هر چه حجم چربی بیشتر باشد روند طولانی تر می شود.

روند بهبود بعد از لیپوساکشن:

بهبود بعد از لیپوساکشن کمی به حجم عمل بستگی دارد. با افزایش تعداد مناطق تحت درمان ، روند بهبود تغییر می یابد. زمان ریکاوری یک عمل در مقیاس کوچک کوتاه تر است.

مدت و شکل فرآیند لیپوساکشن با توجه به ویژگی های فردی که لیپوساکشن را انجام می دهد متفاوت خواهد بود. روند بهبود بعد از عمل لیپوساکشن به طور متوسط ۲ ماه است. بعد از  تقریبا ۲ ماه هیچ زخم یا اسکاری باقی نمی ماند. اگر مراحل را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید ، تقریباً ۸-۴ روز بعد از عمل می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. اما حتما بعد از انجام عمل از برنامه هایی که نیاز به تلاش جدی دارند خودداری کنید.

آیا بعد از لیپوساکشن جای زخم دائمی روی پوست وجود دارد؟

تکنیک زیبایی در این زمینه کاملاً پیشرفته است تا خیال شما راحت باشد. لیپوساکشن نیز از گذشته تا به امروز پیشرفت کرده و پیشرفت فنی در کانول ها و سایر ابزارهای جراحی حاصل شده است. در برخی از افراد ممکن است بعد از لیپوساکشن افتادگی دیده شود. این عمدتا به این دلیل است که کشش پوست کافی نیست. لیپوساکشن هرگز به افرادی که چنین پوستی دارند توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که لیپوساکشن یک روش برای از بین بردن چربی نیست.

روند بهبود پس از لیپوساکشن

درمان بعد از لیپوساکشن:

پس از لیپوساکشن برخی از الزامات وجود دارد که باید انجام دهید. به عنوان مثال ، شما باید ۳ روز کرست ارائه شده برای شما را بپوشید. پس از اتمام عملیات , پشتیبان و یا باند الاستیک به مناطقی که عملیات انجام شده اعمال می شود. این اقدامات به کنترل تورم در منطقه کمک می کند. در عین حال روی پوست فشار وارد می کند و در نتیجه شکل جدیدی از بدن ایجاد می شود. کاتترهای کوچک و موقت در برش های نازک و کوچک روی پوست قرار داده می شوند تا نشت خون یا مایعات را که ممکن است در زیر پوست ایجاد شود ، دفع کنند. تورم در این مناطق طی یک ماه کاملاً از بین می رود.

تورم بعد از لیپوساکشن چه موقع از بین می رود؟

وجود تورم و ادم بعد از عمل بسیار طبیعی است. واکنش بدن به پردازش است. چیزی برای نگرانی وجود ندارد معمولاً طی یک ماه از بین می رود. پس از بهبود تورم و ادم ، نتیجه عمل بیشتر مشخص خواهد شد. در پایان این دوره بدن مورد نظر خود را خواهید داشت.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن کلیک کنید.