فواید و خطرات لیپوساکشن چیست؟

فواید و خطرات لیپوساکشن چیست؟

چربی از طریق یک ابزار توخالی به عنوان کانولا شناخته می شود از زیر پوست بیرون کشیده می شود. این ابزار زیر پوست قرار میگیرد و با ایجاد یک خلاء قوی داخل کانولا چربی را از لایه های زیرین پوست بیرون میکشد.

افرادی که تحت عمل لیپوساکشن قرار می گیرند معمولاً از وزن بدن پایدار برخوردار هستند اما دوست دارند رسوبات نامطلوب چربی بدن را در قسمت های خاصی از بدن از بین ببرند. لیپوساکشن یک روش کلی کاهش وزن نیست. این مناسب برای کسانی است که مایل به تغییر و تقویت شکل (کانتور) بدن خود هستند.

لیپوساکشن سلولهای چربی را به طور دائمی از بین می برد و باعث تغییر شکل بدن می شود. با این وجود ، اگر بیمار بعد از عمل شیوه زندگی سالم نداشته باشد ، این خطر وجود دارد که سلولهای چربی باقی مانده بزرگتر شوند. مقدار چربی که در هر بار عمل از بین می رود محدود است.

برخی از خطرات از جمله عفونت ، بی حسی و باقی ماندن جای زخم وجود دارد. اگر چربی بیش از حد از بین برود ممکن است حفره یا فرورفتگی در پوست ایجاد شود. به نظر می رسد خطرات جراحی با مقدار چربی برداشته شده مرتبط باشد.

لیپوساکشن شایعترین عمل زیبایی در ایالات متحده است. بیش از ۳۰۰۰۰۰ رویه هر ساله در ایالات متحده انجام می شود و هزینه های آن تقریباً بین ۲ تا ۳ هزار دلار است.

کاربردها

لیپوساکشن بیشتر از آنکه فواید سلامتی جسمی داشته باشد برای بهبود ظاهر استفاده می شود. بیشتر افراد احتمالاً با اتخاذ یک سبک زندگی سالم ، با یک رژیم غذایی متعادل ، ورزش منظم و یک برنامه خواب سالم به نتایج یکسان یا بهتری دست می یابند.

لیپوساکشن معمولاً فقط درصورتی توصیه می شود که تغییرات سبک زندگی به نتایج مطلوب نرسیده باشد. این می تواند مناطقی از چربی را که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم هستند را درمان کند.

هنگامی که یک فرد وزن خود را افزایش می دهد ، هر سلول چربی در اندازه و حجم افزایش می یابد. لیپوساکشن تعداد سلولهای چربی را در مناطق جدا شده کاهش می دهد.

افراد قبل از تصمیم گیری در مورد عمل ، باید در مورد عوارض و مزایای لیپوساکشن با پزشک خود صحبت کنند. لیپوساکشن فقط پس از بررسی دقیق باید انجام شود.

قسمت های زیر بدن معمولاً برای درمان لیپوساکشن مورد هدف قرار می گیرند:

  • شکم
  • کمر
  • باسن
  • سینه داخلی زانوها
  • پهلوها
  • گردن و ناحیه زیر چانه
  • ران ها، خارج و داخل
  • بالای بازوها

لیپوساکشن برای افرادی است که پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی دارند، بهتر عمل می کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن کلیک کنید.

لکه های تیره روی پوست یا لکه های پیری: علل و نحوه درمان

لکه های تیره روی پوست یا لکه های پیری: علل و نحوه درمان

در این مقاله، به بررسی عوامل ایجاد کننده لکه های تیره ی روی پوست و نحوه درمان آن ها با روش های درماتولوژی و خانگی می پردازیم.

علائم

لکه های تیره روی پوست می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره باشند. ممکن است رنگ لکه ها به رنگ پوست فرد بستگی داشته باشد. لکه ها بافتی مانند پوست دارند و دردناک نیستند.

لکه ها همچنین از نظر اندازه متفاوت هستند و می توانند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود اما در مناطقی که اغلب در معرض آفتاب قرار می گیرند ، بیشتر دیده می شود.

لکه های تیره بیشتر در مناطق زیر ایجاد می شوند:

پشت دست ها

صورت

کمر

شانه ها

در افرادی که پوست تیره تری دارند، لکه هایی که کمی از پوست تیره تر هستند، معمولاً طی ۶ تا ۱۲ ماه از بین می روند. ممکن است سال ها طول بکشد تا لکه های پررنگ تر محو شوند.

علل

لکه های پوستی به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند که در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم:

آسیب ناشی از آفتاب

این لکه ها که با نام لکه آفتاب یا لکه سولار شناخته می شوند، پس از قرار گرفتن فرد در معرض نور آفتاب یا بعد از استفاده از تخت برنزه ایجاد می شوند. مناطقی از بدن از قبیل صورت، دست ها یا بازوها که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، با احتمال بیشتری دچار لکه های آفتاب می شوند.

تغییرات هورمونی

ملاسما یک بیماری پوستی است که منجر به ایجاد لکه های کوچکی با رنگ متفاوت بر روی پوست می شود. این بیماری در خانم ها و به ویژه در دوران بارداری شایع تر است. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ممکن است هورمون ها باعث تحریک ملاسما شوند.

عوارض جانبی دارو

برخی از داروهای خاص می توانند رنگدانه های پوستی را افزایش داده و منجر به ایجاد لکه های تیره شوند. شایع ترین نوع این داروها ضد التهاب های غیر استروئیدی (NSAIDs) ، تتراسایکلین ها و داروهای روانگردان هستند.

التهاب پوستی

لکه های تیره می توانند پس از یک دوره التهاب روی پوست ایجاد شوند. التهاب پوستی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اگزما، پسوریازیس، آسیب دیدگی پوست و آکنه ایجاد شوند. این مورد به PIH نیز معروف است.

التیام زخم

ممکن است لکه های تیره بعد از نیش حشرات، سوختگی یا برش های بهبود یافته ایجاد شوند. این نوع لکه ها می توانند با گذشت زمان محو شوند.

تحریک  پوستی

محصولات آرایشی پوست و مو می توانند پوست را تحریک کنند و باعث ایجاد لکه های تیره شوند.v

هر آنچه که باید در مورد برچسب های پوستی یا اسکین تگ بدانید!

حقایق واضح درباره برچسب های پوستی

در اینجا نکات کلیدی در مورد اسکین تگ یا برچسب های های پوستی ذکر شده است. آنها معمولاً در چین های پوستی رخ می دهند. البته میتواند روی صورت و نواحی گردن نیز مشاهده شود.آنها خطرناک نیستند ، اما می توانند به دلایل زیبایی شناختی و زیبایی مشکل ایجاد کنند.

روشهای برداشتن برچسب های پوستی شامل درمان های بدون نسخه (OTC) ، برداشتن با جراحی کوچک یا کوتر و کرایوتراپی است.

اسکین تگ چیست؟

اسکین تگ جزو تومورهای خوش خیم و غیر سرطانی پوست است. آنها از هسته الیاف و مجاری ، سلولهای عصبی ، سلولهای چربی و پوشش یا اپیدرم تشکیل شده اند.آنها ممکن است در نواحی زیر ظاهر شوند:

پلک روی صورت

زیر بغل

زیر سینه ها

کشاله ران

قسمت بالای قفسه سینه

گردن

آنها غالباً مورد توجه قرار نمی گیرند، مگر اینکه در مکانی قرار داشته باشند که به زیبایی لطمه زده و یا به طور مکرر با لباس و جواهرات تماس داشته یا هنگام اصلاح مالش یا خراشیده شوند.برخی از افراد ممکن است اسکین تگ داشته باشند و هرگز متوجه آنها نشوند. در برخی موارد ، آنها بدون درد کنده می شوند. برچسب های پوستی بسیار بزرگ ممکن است تحت فشار بترکند. سطح برچسب های پوستی ممکن است از نظر ظاهری صاف یا نامنظم باشد. آنها اغلب از روی سطح پوست با پایه های گوشتی ظاهر می شوند. آنها معمولاً به رنگ پوست یا کمی قهوه ای رنگ هستند.

برچسب های پوستی از اندازه های کوچک و مسطح با حالت برجستگی شروع می شوند. برخی کوچک هستند و برخی بزرگ هستند. آنها می توانند از قطر ۲ میلی متر تا ۱ سانتی متر ، و برخی ممکن است به ۵ سانتی متر برسند.

 هر آنچه که باید در مورد برچسب های پوستی یا اسکین تگ بدانید!

درمان برچسب های پوستی

از آنجا که برچسب های پوستی معمولاً بی ضرر هستند ، از بین بردن آن بیشتر به دلایل زیبایی شناختی یا زیبایی است.برچسب های بزرگ پوستی ، به ویژه در مناطقی که ممکن است در برابر چیزی مانند لباس ، جواهرات یا پوست ساییده شوند ، ممکن است به دلیل تحریک از بین بروند. برداشتن یک اسکین تگ بزرگ پوست از صورت یا زیر بازوها می تواند اصلاح کردن را آسانتر کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی برچسب های پوستی کلیک کنید.